Wednesday 22 February 2012

Kerajaan BN Berjaya Buat Israel Tunduk Kepada Undang-Undang Malaysia


Awalnya blogger pembangkang mendakwa kapal israel memasuki Pelabuhan Klang. Setelah berjaya dibuktikan itu bukan kapal israel, sebaliknya kapal Liberia, mereka pusing cerita pula kata syarikat Zim milik israel.

Dalam entry kami sebelum ini, kami tidak menyebut pun tentang pemilikan syarikat tersebut kerana kami telah tahu Zim sebuah syarikat dari israel. Kami hanya memfokuskan untuk menjawab dakwaan mereka yang mengatakan kapal itu kapal israel.

Undang-undang Malaysia telah menetapkan bahawa kapal-kapal yang berdaftar di Israel (kapal israel) tidak dibenarkan berlabuh dimana-mana pelabuhan dalam Malaysia kerana Malaysia tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik dengan israel. Jauh sama sekali lagi untuk melindungi negara israel. Ada orang bodoh bercakap jika dia diangkat sebagai PM dia akan memastikan keselamatan israel (melindungi israel). Yang patut dilindungi dan dipastikan keselamatan adalah Palestin, bukannya israel. Yang ditindas serta yang merana adalah Palestin. israel dah lama selamat dan dilindungi.

Akibat dari peraturan Malaysia yang tidak membenarkan sebarang kapal israel berlabuh di negara ini, maka syarikat Zim tidak mendaftar kapal-kapal mereka di israel dan terpaksa mendaftarkan kapal-kapal yang mereka gunakan di laluan asia (asia lines) di negara-negara yang mempunyai hubungan diplomatik dengan Malaysia.Ini bagi membolehkan kapal tersebut berlabuh di Malaysia.

Inilah bukti kekuatan dan kehebatan Kerajaan BN yang memerintah Malaysia sekarang. Mereka berjaya menundukkan sebuah syarikat dari negara yang kuat.Dalam dunia tidak banyak negara yang berani berlawan dengan israel dan israel juga sebuah negara yang mempunyai ego yang cukup tinggi. Tetapi dengan Malaysia mereka tewas. Mereka terpaksa tunduk dan patuh kepada perintah dan peraturan Kerajaan Malaysia yang diterajui BN. Nak masuk tempat kami kena ikut peraturan kami. Bukan seperti pemimpin masyarakat madani yang berjanggut sejemput yang belum jadi PM lagi pun dah tunduk kepada Israel.

By ;- Selangor Daily. Com


MENGKABANG ;-


Haaaaa.......... macam ni la yang MENGKABANG harapkan. Ada pihak yg tampil memberi penjelasan. Si bongok mane agaknya yg dok spin cerita. al maklum la, kaki putar alam. Pada MENGKABANG, isu-isu seperti ini perlu giat diperjelaskan oleh parti pemerintah. Jgn biar rakyat mendengar hanya MENDENGAR dari sebelah pihak sahaja. Penjelasan sewajarnya harus diberikan kepada rakyat supaya mereka semua tidak terkhilaf memilih pada PRU akan datang.

No comments:

Post a Comment